از سال 2015، شهربازی واقعیت مجازی در صنعت سرگرمی دنیا ایجاد گردید. در این سال شهربازی های آفلاین واقعیت مجازی شروع به فعالیت نمودند. این پلتفرم به مانند شهربازی های سرپوشیده بازی های ویدیویی به سرعت به بخش مهمی از صنعت VR تبدیل شد. همزمان، کار ترکیب فناوری واقعیت مجازی با شهربازی های موضوعی نیز در حال انجام بود. برخی از شرکت های خارجی به طور متوالی پروژه های شهربازی های موضوعی VR را با هدف استفاده از فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در شهربازی های موضوعی اعلام کرده اند. با استفاده از فناوریهای مبتنی بر واقعیت مجازی و تولید محصولات سرگرمی جدید در آینده قابل پیشبینی، به زودی محصولات سرگرمی نهایی متولد خواهند شد که مدل کسب و کار اصلی آن، کسب درآمد از ترافیک آفلاین است.
- نشان دهنده آینده صنعت سرگرمیست.
شهربازی سرپوشیده VR تجربه سرگرمی فوقالعادهای است و به شدت بر بازیهای ویدیویی، گیم نت های اینترنتی، سینماهای چهار بعدی و پنج بعدی، شهربازی های سرپوشیده و پارکهای موضوعی تأثیر میگذارد و به فرم اصلی صنعت سرگرمی در آینده تبدیل میشود.
- یک کانال آفلاین مهم در عصر VR می باشد.
شهربازی سرپوشیده VR سه عملکرد عمده دارد: فروش سخت افزار VR، توزیع محتوای VR و نمایش برند VR. این به جلوه ای از ویژگی های آفلاین VR تبدیل شده است و نیروی بسیار مهمی در عصر VR است.
فرم محصول: عمدتاً این مکان ها در مقیاس کوچک، به فضایی با مساحت حدودا 10 متر مربع و در مقیاس بزرگتر به فضایی بیش از 100 متر مربع نیاز دارند. در حال حاضر، صندلی تخم مرغی شکل، اصلی ترین محصول واقعیت مجازی است و سایر تجهیزات VR مانند تردمیل، مسلسل، ماشین های مسابقه، شبیه سازها و ... نیز در این رده قرار می گیرند. هزینه یک شهربازی سرپوشیده کوچک حدود 15000 دلار (10 متر مربع) است و سود خالص آن حدود 2000 تا 3000 دلار در ماه است. در شرایط عادی، هزینه ها در عرض 5 ماه جبران می شود.
تعداد شهربازی های VR در حال گسترش است. در عین حال، با افزایش انواع محصولات و گسترده تر شدن آنها، تعداد این شهربازی ها و متراژ آنها نیز بالاتر خواهد رفت و به تدریج گسترش می یابد. به منظور بهبود تجربه کاربری و افزایش طول عمر شهربازی های آفلاین، کیفیت محتوای VR و دستگاه های سخت افزاری در حال بهبود است. از نظر محتوا، کیفیت تصویر بهتر شده و تمایل کاربران به بازی های چند نفره بیشتر شده است.
شهربازی های آفلاین VR قبلی، اساساً به طور جداگانه افتتاح می شدند. با بلوغ تدریجی محصولات واقعیت مجازی، شهربازیهای سرپوشیده ویدیویی درگیر شدهاند و حتی برخی مکانهای سرگرمی آفلاین نیز درگیر هستند، از جمله برخی از رستورانها و گیم نت ها. وقتی صحبت از واقعیت مجازی (VR) به میان میآید، با HTC، مایکروسافت، فیسبوک، AMD، سامسونگ و سایر برندهای مشهور بینالمللی که یکی پس از دیگری وارد عرصه VR میشوند، اکوسیستم صنعت VR به تدریج بهبود یافته و آگاهی مصرف کنندگان از محصولات به تدریج بیشتر شده است. اعتقاد بر این است که سال VR فرا رسیده است. در همین زمان، بازار VR وارد دوره توسعه سریع شده است و تعداد کاربران داخلی به سرعت افزایش خواهد یافت.
تحقیقات بازار تخمین میزند که فروش کلی سختافزار VR به شدت افزایش یافته است. تحت رهبری شرکت هایی مانند سامسونگ، سونی، اچ تی سی، IDC، تا پایان سال 2016، تعداد کل سخت افزارهای VR به 6/9 میلیون دستگاه و فروش به 6/2 میلیارد دلار رسید. در سال 2017، فروش این دستگاه ها قابل اندازه گیری نبود، ولی تا حد زیادی عددی خیره کننده بوده است. VR به تدریج وارد بازار می شود، اما برای اکثر مردم، VR هم عجیب و هم مرموز است. قیمت دستگاه های VR مانند عینک های کلاه ایمنی یا همه کاره هنوز نسبتاً بالا است و یک رایانه شخصی با پیکربندی بالا به عنوان پشتیبانی مورد نیاز است که هزینه اضافی است. علاوه بر این، تجربه فعلی مصرف کننده از VR کافی نیست و محدودیتهایی در محتوا و سناریوهای استفاده وجود دارد و محبوب کردن آن برای خانوادهها دشوار است.
VR، بیشتر برای تجربه و استفاده کنندگان اولیه مناسب است و برای مصرف کنندگان انبوه برای خرید و استفاده مناسب نیست. با این حال، در مرحله فعلی، شهربازی آفلاین VR انتخاب بهتری را در اختیار ما قرار داده است. از نظر فنی، شهربازی آفلاین VR شامل صحنه ای بزرگ می شود تا کاربر بتواند در اطراف راه برود. سیستم ضبط حرکت دقیق، حس بسیار بالایی از غوطه وری و تعامل با محیط را ایجاد می کند. VR در حال حاضر برای انجام بازی های بزرگ برای مدت طولانی مناسب نیست، زیرا در طولانی مدت باعث سرگیجه می شود و برای یک تجربه کوتاه و سریع قابل قبول تر است. این شهربازی ها برای برخی از افرادی که میخواهند تجهیزات VR بخرند، میتواند ابتدا مکانی برای تجربه و سپس تصمیمگیری برای خرید تجهیزات واقعیت مجازی باشد.
آنچه مسلم است این است که شهربازی های VR نیازهای روانی افراد را برای کنجکاوی برآورده می کند. این موضوع برای صنعتی شدن و فراگیر شدن VR یک محرک اصلی و اساسی خواهد بود و به افراد کمک می کند تا واقعیت مجازی را درک کنند، واقعیت مجازی را تجربه کنند و واقعیت مجازی را مصرف کنند. در ضمن پیوند صنعت VR، با توسعه و بهبود محصولات و فناوریهای نرمافزار و سختافزار مرتبط را بیشتر ترویج میکند.
مقالات مرتبط:
تجهیزات واقعیت مجازی ضروری در شهربازی VR
محبوب ترین تجهیزات شهربازی های سرپوشیده چه هستند؟